دعوای کانیه وست با جنبش Black lives matter

📅 ارسال شده در ۲۰ مهر ۱۴۰۱ - 💬 0 دیدگاه

کانیه وست جنجال پیرامون حضور اخیرش در تی شرتی با مارک «زندگی سفیدها مهم است» در هفته مد پاریس را بیشتر کرده است.

کانیه از زمانی که در عکس‌ها در کنار کاندیس اونز، مفسر محافظه‌کار آمریکایی ظاهر شد، که این تی شرت را نیز به تن داشت، با انتشار بیانیه‌ای کوتاه در اینستاگرام نوشت: «همه می‌دانند که “زندگی سیاه‌پوستان مهم است” یک کلاهبرداری بود».

پست حذف شده توسط یک استوری اینستاگرام با همین موضوع دنبال شد و افزود: “اکنون تمام شد، خوش آمدید”. شعار زندگی سفید پوست ها مهم است که معمولاً به عنوان سخنان نفرت انگیز توسط گروه هایی مانند لیگ ضد افترا یاد می شود، اغلب در مخالفت با جنبش زندگی سیاه پوستان مهم است.

این خواننده رپ اکنون مورد انتقاد فعالان مردمی BLM قرار گرفته است، از جمله خانواده احمد آربری 25 ساله که توسط سه همسایه سفیدپوست در یک جنایت نفرت انگیز با انگیزه نژاد پرستانه کشته شد.

لی مریت، مادر آربری، واندا کوپر-جونز، از طریق وکیل خود، به رولینگ استون گفت: «در نتیجه نمایش ‘White Lives Matter‘ در ایالات متحده روند رواج یافت، که مستقیماً حمایت و رفتار افراطی را مشروعیت می بخشد. این رفتار بسیار شبیه رفتاری است که جان پسرش را گرفت.”

کوپر جونز در غرب ابراز “ناامیدی شدید” کرد و اظهار داشت که این نوع سخنان نفرت انگیز دقیقاً همان چیزی است که خانواده احمد آربری “در تلاش برای مبارزه با آن” هستند.

لی افزود: «این تمسخر جنبش Black Lives Matter و تقبیح این جنبش به‌عنوان نوعی حقه‌بازی مستقیماً در برابر آنچه که او گفته است می باشد.» گزارش شده است که در سال 2020، کانیه حدود 2 میلیون دلار به خانواده های جورج فلوید، برونا تیلور و احمد آربری اهدا کرد که هر کدام توسط پلیس های سفید پوست یا موارد دیگر کشته شدند.

در بیانیه آمده است: «این برای او گیج‌کننده است، برای خانواده‌ها گیج‌کننده است که حمایت او را به‌طور خصوصی دریافت کنند، اما به‌طور علنی همه ما را به عقب برگرداند».

فعالان سازمان مردمی Black Live Matter Grassroots نیز از کانیه ابراز ناامیدی کردند و به TMZ گفتند: «کانیه به خوبی می‌داند که زندگی سفیدپوستان هرگز هدف سرکوب قرار نگرفته است. در مقابل، سیاه‌پوستان به دلیل قرن‌ها نژادپرستی فردی و نهادی، تقریباً در هر معیار اقتصادی، اجتماعی و سیاسی در پایین‌ترین نقطه قرار دارند.»

از زمان محکومیت عمومی BLM، استرو، ترانه‌سرا که تعداد انگشت شماری از آهنگ‌های کانیه را در «808 & Heartbreak» نوشت، اعلام کرد که حق امتیاز خود را به خیریه‌های Black Lives Matter اهدا خواهند کرد.

آنها دیروز در رسانه های اجتماعی اعلام کردند: «من می‌خواهم بخشی از انتشار آلبوم‌های 808s و Heartbreak را به BLMLA اهدا کنم. لطفاً با من تماس بگیرید تا بتوانیم روند را شروع کنیم،»

Kanye’s White Lives Matter

5 / 5. 1

✍️ دیدگاه کاربران در رابطه با این مطلب

😍 شاید علاقه مند باشید...