شکیرا به ۸ سال زندان محکوم شد!!

📅 ارسال شده در ۶ آبان ۱۴۰۱ - 💬 0 دیدگاه

در حالی که مقامات، پرونده چندین ساله خود علیه ستاره پاپ کلمبیایی را ادامه می دهند، دادستان های اسپانیا خواستار بیش از هشت سال زندان و جریمه به مبلغ حدود 24 میلیون دلار برای شکیرا به اتهام کلاهبرداری مالیاتی شده اند.

مشکلات حقوقی شکیرا در سال 2018 آغاز شد، زمانی که مقامات اسپانیایی او را به فرار مالیاتی به مبلغ 14.5 میلیون یورو یا نزدیک به 15 میلیون دلار بین سال‌های 2012 تا 2014 متهم کردند. در طی این دوره ی سه ساله او ادعا کرد که هنوز رسماً به اسپانیا نقل مکان نکرده است. یک قاضی سال گذشته به این نتیجه رسید که دادستان ها شواهد کافی برای پیگیری اتهامات فرار از مالیات را در دادگاه جمع آوری کرده اند.

به گزارش ال پایس، روز جمعه، دادستان ها شش اتهام را علیه شکیرا، خواننده 45 ساله، پس از رد توافق حل و فصل در اوایل این هفته، افشا کردند. به گزارش روزنامه اسپانیایی، مقامات میزان قابل توجهی از مالیات‌هایی را که ادعا می‌شود شکیرا بدهکار بوده و همچنین سابقه استفاده از پناهگاه‌های مالیاتی فراساحلی را به‌عنوان عوامل تشدیدکننده پرونده ی او مورد تاکید قرار داده‌اند.

این خواننده برنده گرمی که به خاطر آهنگ‌های موفقی مانند «Hips Don’t Lie» و «Waka Waka» مشهور است، در موارد متعددی از جمله هنگام شهادت در دادگاه در سال 2019 تخلفات خود را رد کرده است.

به گزارش آسوشیتدپرس، روزنامه نگاران در لندن گفتند که این خواننده “همیشه همکاری کرده و به قانون پایبند بوده و رفتاری بی عیب و نقص را به عنوان یک فرد و یک مالیات دهنده نشان داده است.” تیم روابط عمومی او در اسپانیا گفت که او بلافاصله پس از اطلاع، مبلغ بدهی خود را به سازمان مالیاتی کشور بازپرداخت کرد.  او همچنین 3 میلیون یورو دیگر به عنوان بهره واریز کرد.  ال پایس گزارش داد وقتی صحبت از مدت زمان محکومیت زندان می‌شود این پرداخت‌ها ممکن است از سوی دادستان‌ها به عنوان یک تخفیف‌ در نظر گرفته شود.

نمایندگان شکیرا در پاسخ به بیانیه قبلی که روز چهارشنبه ارسال شد اشاره کردند که گفته بود او “کاملاً به بی گناهی خود اطمینان دارد” و این پرونده را “نقض کامل حقوق خود” می داند.

شرایط پیشنهاد تسویه قبلی فاش نشده است.

شکیرا، ملقب به ملکه پاپ لاتین، گفت که در ابتدا مبلغ 17.2 میلیون یورویی را که اداره مالیات اسپانیا اعلام کرده بود پرداخت کرده است و ادعا می کند که هیچ بدهی معوقه ای به مقامات مالیاتی ندارد.

اتهامات کلاهبرداری مالیاتی به محل زندگی شکیرا از سال 2012 تا 2014 بستگی دارد. او ادعا می کند که اقامت مالیاتی او تا سال 2015 در باهاما بوده است، زمانی که با شریک خود، بازیکن فوتبال بارسلونا جرارد پیکه به بارسلونا نقل مکان کرد. شکیرا اخیراً به رابطه 11 ساله خود با جرارد پیکه ستاره اف سی بارسلونا که دارای دو فرزند مشترک با او است پایان داد.

اما به گفته بازرسان اسپانیایی، شکیرا در هر یک از این سه سال بیش از 200 روز را در این کشور گذرانده است. دولت اسپانیا تصریح می کند که فردی که به مدت 184 روز یا بیشتر در این کشور بماند از نظر مالیات مقیم محسوب می شود. این یافته‌ها که برای اولین بار توسط El País در سال 2020 منتشر شد، بر اساس مشاهده او به صورت عمومی توسط طرفداران و عکاسان بود.

به گزارش رویترز، دادستان ها همچنین ادعا می کنند که شکیرا در سال 2012 ملکی را در بارسلونا خریداری کرده است که بعداً به خانه مشترک او با پیکه تبدیل شد.

شکیرا از جمله افراد مشهوری بود که نامش در دو مجموعه اسناد مالی فاش شده. نام او در اسناد بهشت ​​در سال 2017 و اسناد پاندورا در سال 2021، به چشم می‌خورد. تحقیقات او را به شرکت‌های فراساحلی در بهشت‌های مالیاتی مانند جزایر ویرجین بریتانیا و مالت مرتبط می‌کرد.

تیم روابط عمومی او در اسپانیا و دفتر دادستانی بارسلونا بلافاصله به درخواست ها برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

5 / 5. 1

✍️ دیدگاه کاربران در رابطه با این مطلب

😍 شاید علاقه مند باشید...