آیا پرنس هری برادر ناتنی شاهزاده ویلیامز است؟

📅 ارسال شده در ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - 💬 0 دیدگاه

پیش از انتشار اولین کتاب خاطراتش در 10 ژانویه، پرنس هری در مورد اینکه چگونه از پدرش، شاه چارلز سوم، و برادرش ویلیام، شاهزاده ولز و وارث تاج و تخت، جدا شده است، صحبت کرده است.

تنش‌ها در خانواده از زمانی آغاز شد که در ژانویه 2020، هری اعلام کرد که در حال عقب‌نشینی از وظایف سلطنتی خود بود؛ و علت آن حمایت کارکنان کاخ در مورد پوشش خبری نژادپرستانه از همسرش، مگان مارکل بازیگر آمریکایی در ملاء عام بود.

در نسخه ای از Spare که توسط سازمان اطلاع رسانی گاردین به دست آمده، او توصیف می‌کند که در جریان دعوا درباره مارکل، شاهزاده ویلیام او را به سمت زمین هل می‌دهد که منجر به خراش‌ها و کبودی‌هایی روی کمرش می‌شود. هری همچنین در این کتاب می‌گوید که به چارلز التماس کرد که با کامیلا، که اکنون همسر شاه است، ازدواج نکند، و به یاد می‌آورد که وقتی مادرش پرنسس دایانا 25 سال پیش درگذشت، پدرش سرگردان بود و او را در آغوش نگرفت. متن‌های افشا شده  نشان می‌دهد که تنش‌ها به زمان تولد بازمی‌گردد؛ یک رنجش اساسی از “وارث یدکی” بودن، در حالی که برادرش در ردیف بعدی تاج و تخت است.

الکساندر لارمن، نویسنده کتاب‌های The Crown in Crisis: Countdown to the Abdication و The Windsors at War: The King, His Brother and a Family Divided، استدلال می‌کند که این دو برادر حتی قبل از اینکه هری به آمریکا برود تمایل داشتند که از یکدیگر جدا شوند، و گفت: «هر دو آنها، شخصیت‌های قوی، متعهد به اهداف و ابتکارات مختلف هستند و به ناچار درگیری‌ها و اختلاف‌هایی در این راه رخ داده است.»

همچنین سابقه ای طولانی از این گونه دشمنی ها وجود دارد. همانطور که لارمن می گوید: «به جیمز دوم فکر کنید که به عنوان دوک یورک انتخاب شد و پس از مرگ برادرش چارلز دوم، در دهه 1680 شاه شدن را به طرز شگفت انگیزی به هم ریخت. یا ریچارد سوم، هر دو برادرش ادوارد چهارم و دوک کلارنس را برای بر تخت نشستن در دهه 1480 به قتل رساند، اما هنری هفتم مجبور به ترک آن شد.  هیچ‌کس فکر نمی‌کند که هری چیزی به این دراماتیک در ذهن داشته است.»

در مصاحبه جدید 60 دقیقه که به طور کامل در 8 ژانویه پخش شد، هری ادعا می کند که یکی از دلایلی که او در مورد این درام علنی می شود این است که رابطه خانواده سلطنتی با مطبوعات بریتانیا باعث شده است که او نتواند مکالمات خصوصی لازم را انجام دهد و رابطه خود را با پدر و برادرش اصلاح کند.

هری به اندرسون کوپر می‌گوید: «هر بار که سعی کرده‌ام این کار را به‌صورت خصوصی انجام دهم، گزارش‌ها و افشاگری‌ها و داستان‌هایی علیه من و همسرم منتشر شده است».

در مصاحبه 60 دقیقه ای یکشنبه شب، هری گفت که او و برادرش ویلیام اساساً از زمانی که مادرشان در یک تصادف رانندگی در سال 1997 جان خود را از دست داده، زندگی جداگانه ای داشته اند. در دبیرستان، ویلیام به برادر کوچکترش گفت که از او دوری کند.  اما هری ادعا می کند که قرار ملاقات با مارکل که در سال 2016 شروع شد، رابطه او با برادرش را بیش از پیش تیره کرد. در اوایل سال 2019، در محوطه کلبه هری در کاخ کنزینگتون، برادران به خاطر آنچه که او می‌گوید داستان‌های نادرست در روزنامه‌ها درباره مارکل بود، با هم درگیر شدند. هری می‌گوید ویلیام او را هل داد و او روی یک ظرف سگ فرود آمد. در سپتامبر 2022، زمانی که وضعیت سلامتی ملکه الیزابت دوم در قلعه باالمورال در اسکاتلند بدتر شد، هری می‌گوید که او در هواپیمای خانوادگی آنجا دعوت نشده بود و زمانی که به آنجا رسید، او مرده بود.

هری در یک مصاحبه جداگانه در پخش کننده تلویزیون بریتانیایی iTV که چند ساعت قبل از 60 دقیقه پخش می شود، استدلال می کند که پدر و برادرش نمی خواهند جبران کنند. او می گوید: «دوست دارم پدرم را پس بگیرم، دوست دارم برادرم را برگردانم. آنها مطلقاً هیچ تمایلی برای آشتی نشان نداده‌اند.»

در یک سریال مستند شش قسمتی از نتفلیکس درمورد هری و مگان که در ماه دسامبر پخش شد، هری فاش کرد که ویلیام در یک ملاقات خانوادگی با پدر و مادربزرگش، ملکه فقید الیزابت دوم، مدت کوتاهی پس از اعلام تمایل هری برای کنار گذاشتن سلطنت، بر سر او فریاد زد.

هری همچنین ادعا کرد که با بیانیه مشترکی که خانواده سلطنتی به نام برادران برای رد شایعات مبنی بر قلدری ویلیام به هری منتشر کردند، موافقت نکرد.  او ادعا کرد که کارکنان خانواده سلطنتی مایل بودند “برای محافظت از برادرم” و اعمال ناشایست او دروغ بگویند، اما “به مدت سه سال هرگز حاضر نشدند حقیقت را در مورد مگان و خودش، برای محافظت از ما بگویند.

 

خصومت بین برادران بیشتر از رابطه آنها با یکدیگر است

انتساب سنتی به بدخواهی بین ویلیام و هری این است که هیچ یک از همسرانشان همدیگر را دوست ندارند و این باعث ایجاد شکاف بین آنها شده است، همراه با این احساس از سوی ویلیام که برادر کوچکترش رفتار غیر مسئولانه و خودخواهانه در کنار گذاشتن هر یک از آنها داشته است.

 

هری به طور کامل از پدر و برادرش جدا نشده است

مدت کوتاهی پس از مصاحبه اپرا وینفری با هری و مارکل در مارس 2021، روزنامه نگار گیل کینگ، یکی از دوستان وینفری و مارکل، به مردم گفت که هری پس از مصاحبه با پدر و برادرش صحبت کرد، اما این گفتگو “ثمری” نبود. هری به اپرا گفته بود که پدرش در یک لحظه تماس‌های او را نگرفت.

باید دید که آیا خانواده قبل از مراسم تاجگذاری پادشاه چارلز سوم در 6 مه در یک نمایش عمومی به صورت متحد گرد هم می آیند یا خیر. لارمن خاطرنشان می کند که هری انتخاب کرده است از سلطنت کنار رود و استدلال می کند: «امروز، ما ممکن است سلطنتی را نبینیم. برادران در میدان نبرد گرد هم می آیند و همه را برنده می کند، اما در عوض می بینیم که آنها جنگ خود را از طریق آن سلاح موذیانه تر، یعنی رسانه ها، انجام می دهند و امیدوارند که دادگاه افکار عمومی یک طرف را بر طرف دیگر به روشی امیدوارانه قطعی ترجیح دهد.

4.5 / 5. 11

✍️ دیدگاه کاربران در رابطه با این مطلب

😍 شاید علاقه مند باشید...