سینما با ارز های دیجیتال و متاورس پیوند خورده است

📅 ارسال شده در ۱۴ آبان ۱۴۰۱ - 💬 0 دیدگاه

محبوبیت اخیر ارز های دیجیتال و متاورس در بسیاری از صنعت های مختلف به چشم می آید و همچنان رو به افزایش می باشد. پیش بینی می شود تا در ده سال آینده، این حوزه به قوی ترین عرصه برای پیشرفت تبدیل بشود. شرکت های دیزنی و فیسبوک که نقش کلیدی را در ارزهای دیجیتال و به خصوص متاورس بازی می کنند، شاهد تاثیر بالا و موفقیت روز افزون این دو حوزه در نواحی فراتر از اقتصاد می باشند. اما آیا به راستی، متاورس و ارزهای دیجیتال می توانند در سینما هم تاثیر بگذارند؟

خوب است بدانید که NFT ها، نقش بزرگی را در نوآوری و ابداع را در صنعت فیلم و سرگرمی بازی می کنند. همین حالا هم شاهد تبدیل شدن قسمت هایی از صحنه فیلم ها، هنر ها و قطعات کامل محتوا (از فیلم ها گرفته تا برنامه های تلویزیونی) به فرصتی برای کسب درآمد هستیم و این جنبش، به طور کلی جنبه تجاری دارد.

متاورس و سینما

متاورس یکی دیگر از حوزه هایی است که بالا ترین قابلیت نوآوری در صنعت سینما را به خود اختصاص می دهد. داستان سرایی همه جانبه، یکی از جنبه هایی است که این صنعت با به ارمغان آوردن سینما های سه بعدی و چهار بعدی، سعی در انجام آن داشته است. با این احتساب، متاورس می تواند تبدیل به موقعیتی طلایی برای به هدف رساندن این جنبه از سینما بشود و امکانات فراوانی را به ارمغان بیاورد.

پلتفرم نوینی به نام Ritestream قصد دارد تا با فراهم سازی شرایط سودآوری برای فیلمسازان، این صنعت را زیر و رو کند. این پلتفرم که به ساختن و به رسمیت شناختن NFT هایی که از فیلم ها و برنامه های تلویزیونی ساخته می شوند، قصد دارد تا به سازندگان این قابلیت را بدهد تا با مالکیت کامل از محتوا هایی که ساخته و خلق کرده اند، شرایطی دموکراتیک را در سینما به ارمغان بیاورد. ایده هایی برای محتوای جدید می تواند در این پلتفرم با توکنی به نام Ritecoin پیدا شوند. NFT و سکه های این ایده ها در مرحله پیش تولید آنها ضرب شده و هر فردی که سهمی از این توکن ها را داشته باشد، در این پروژه شریک می باشد.

ورود ارز های دیجیتال و متاورس به فرش قرمز ها

فستیوال فیلم کن برای طرفداران سینما شناخته شده و معتبر می باشد. اما به نظر می رسد که این فستیوال در سال 2022، به استقبال از بازار ارز های دیجیتال و دنیای پیشرفته دیجیتال یعنی متاورس رفته است. فستیوال فیلم کَن، نشان داد که جشنواره هایش، چیزی فراتر از فرش قرمز ها، مد و فشن و مهمانی های پر زرق و برق می باشد. امسال، ارز های دیجیتال و متاورس با همراهی Web 3.0، NFT و فیلم هایی که با کمک ارزهای دیجیتال ساخته شده اند، به فرش قرمز پا گذاشتند. همچنین مدیر عامل یکی از بزرگ ترین صرافی ها یعنی Binance به همراه موسس بزگ آمریکایی چارلی شرم (Charlie Shrem)، به برگذاری مهمانی پرداختند که در آن چارلی شرم به معرفی پلتفرم تهیه کنندگی فیلم بر اساس ارزهای دیجیتال پرداخت. همچنین رویدادی با موضوع NFT و تجارت برگذار شد که به فرصت های بیشماری که بازار NFT می تواند برای حرفه های گوناگون همچون تهیه کنندگان، سازندگان، استدیو ها و سرمایه گذاران به ارمغان بیاورد، پرداخته شد.

نظر می رسد که قلمرو دیجیتال به طور روز افزون در حال گسترش مرزبوم خود است. با به رسمیت شناخته شدن انواع مختلف توکن ها و NFT ها در سینما، موقعیت ها و فرصت های بسیاری برای بسیاری افراد که به وجود خواهد آمد و به احتمال زیاد شرایط را برای افرادی که در این صنعت با شرایطی که حقوق آنها را پایمال کرده است کنار آمده اند، بهتر خواهد کرد.

5 / 5. 1

✍️ دیدگاه کاربران در رابطه با این مطلب

😍 شاید علاقه مند باشید...