اسپانسر تیم ملی ایران در جام جهانی 2022

📅 ارسال شده در ۹ آبان ۱۴۰۱ - 💬 0 دیدگاه

تیم هایی که در جام جهانی شرکت می کنند باید اسپانسر هایی را برای تیم خود انتخاب کنند. اسپانسرها وظایفی را بر عهده دارند که در اینجا به برخی از آن ها اشاره می کنیم.

 

اسپانسر به چه معناست؟

مهم ترین معنای اسپانسر حمایت و پشتیبانی کردن است. در تیم های ورزشی یک برند به عنوان اسپانسر در نظر گرفته می شود. این اسپانسر باید از تیم در تمام مراحل و طبق قراردادی که بین آن ها امضا شده است، حمایت کند. بعضی از اسپانسر ها هزینه های اردوی تیم را نیز بر عهده می گیرند و آن را به طور کامل پرداخت می کنند. بعضی دیگر، هزینه طراحی و تهیه لباس را بر عهده میگیرند و بعضی سایر هزینه های جانبی را به عهده دار می شوند و در عوض تیم ملی نیز باید تبلیغات این تیم را انجام دهد.

 

پیشنهاد اسپانسری تیم ملی در جام جهانی

برند های بسیاری برای اسپانسر شدن در جام جهانی به تیم ها پیشنهاداتی را ارائه می کنند. آن ها با تهیه و طراحی لباس و کفش و دیگر ملزومات سعی بر جلب نظر تیم مورد نظر خود را دارند تا با آن ها قرارداد ببندند. در ماه های اخیر برخی از طرفداران فوتبال حدس میزنند که برند آل اشپورت قرار است اسپانسر تیم ملی در جام جهانی باشد. زیرا این کمپانی تلاش زیادی برای دیده شدن و جلب نظر تیم ملی کرد. اما در نهایت فدراسیون فوتبال ایران پیشنهاد این برند را رد کرد و او از لیست اسپانسر های جام جهانی حذف شد. آل اشپورت در گذشته نیز به عنوان اسپانسر تیم ملی ایران فعالیت کرده است اما با طراحی های نامناسب و بی کیفیت، آبروی ایران را در بازی های بین المللی به خطر انداخته است و لباس هایی را تهیه کرده که در شان بازیکن های تیم ما نبوده است. یکی از طراحی های ضعیف این برند، کت و شلوار برای تیم ملی بود که بسیار بی کیفیت بود و طراحی نامناسبی داشت و موجب تاسف همه ما شد. از جمله پیشنهادات یک شرکت ژاپنی تولید مشروبات الکلی بود که فدراسیون ایران پیشنهاد این شرکت اسپانسر ژاپنی را رد کرد.

 

اسپانسر لباس تیم ملی در جام جهانی

در میان برند های بسیاری که آماده اسپانسری برای تیم ملی ایران در جام جهانی بودند، برند مجید توانست نظر فدراسیون فوتبال ایران را به خود جلب کند. این برند سال های زیادی است که در عرصه تهیه و تولید پوشاک ورزشی فعالیت می کند و بسیاری از ورزشکاران ایرانی پوشاک مورد نیاز خود را از این برند خریداری می کنند. بازیکن های تیم ملی در مرحله مقدماتی جام جهانی لباس هایی را این برند طراحی و تهیه کرده بود بر تن داشتند. در آن زمان قراردادی بین فدراسیون و این برند وجود نداشت اما پس از این بازی ها قرار دادی با برند مجید بسته شد و این برند به عنوان اسپانسر تیم ملی شناخته شد. اما گلایه هایی از این برند نیز در تهیه لباس ها وجود داشت که یکی از آنها شکایت بازیکنان از کیفیت پایین لباس ها بود. اکنون این برند قول داده که این مشکلات را حل کند و لباس های با کیفیتی برای جام جهانی قطر در دسترس بازیکنان قرار دهد.

 

طرح لباس تیم ملی در جام جهانی

برند مجید برای مسابقات جام جهانی دو لباس را پیشنهاد داده است. لباس اول تیم ملی سفید رنگ بوده و بر روی یکی از شانه های آن رنگ قرمز و بر روی دیگری رنگ سبز طراحی شده است. پرچم ایران روی قسمت جلویی پیراهن کشیده شده است. لباس دوم قرمز است و پرچم ایران بر روی شورت آن کشیده شده است. برند مجید به همراه آرم باشگاه بر روی لباس حک شده و نام و شماره بازیکن با رنگ سفید بر قسمت پشت لباس طراحی شده است.

 

آیا تغییر اسپانسر امکان پذیر است؟ 

اگر یک اسپانسر نتواند به وظایف مورد نظر خود عمل کند، فدراسیون می تواند قرارداد خود را با این برند فسخ کند و اسپانسر دیگری را جایگزین او کند. این اتفاق در شرایطی امکان پذیر است که زمان مورد نیاز برای انجام این مراحل وجود داشته باشد. اگر برگزاری مسابقات نزدیک باشد تیم ملی باید با همان برند وارد بازی ها شود. به علاوه، با نزدیک شدن زمان برگزاری مسابقات، برند های بزرگ و با کیفیت درگیر آماده کردن سفارشات و تدارک لازم برای تیم های مورد نظر خود هستند؛ بنابراین نمی توانند اسپانسری تیم جدیدی را بر عهده بگیرند. 

5 / 5. 1

✍️ دیدگاه کاربران در رابطه با این مطلب

😍 شاید علاقه مند باشید...