۵ حقیقت شگفت انگیز درباره سریال بریجرتون

📅 ارسال شده در ۱۱ آبان ۱۴۰۱ - 💬 0 دیدگاه

سریال بریجرتون، در عرض چند هفته از اولین نمایش خود در روز کریسمس 2020،  به سرعت در رتبه بندی ها بالا رفت و به بزرگترین موفقیت نتفلیکس تبدیل شد. این درام دوره‌ای مجلل که در دوران سلطنت انگلستان  می‌گذرد، بر اساس مجموعه هشت کتاب جولیا کوین ساخته شده است. فصل اول پس از وقایع دوک و من، اولین کتاب این مجموعه، که در آن بزرگترین دختر بریجرتون، دافنه (با بازی فیبی داینور)، در سال 1813 برای یافتن  شوهر تصمیمی می گیرد. در 25 مارس 2022، بریجرتون برای فصل دوم خود بازگشت، که بر روی پسر ارشد بریجرتون، آنتونی (جاناتان بیلی) و تلاش او برای یافتن ویسکونتس تمرکز دارد. داستان بر اساس دومین کتاب از مجموعه کوین به نام The Viscount Who Loved Me است که در سال 1814 اتفاق می افتد. در حالی که آنتونی مدت‌ها اعلام کرده بود که طبق وظیفه ازدواج می‌کند، نه عشق، اما زمانی که با خواهران شارما، کیت (سیمون اشلی) و ادوینا (چاریترا چاندران) آشنا می‌شود، این امربرای او دشوار است. چه چیزی می تواند اشتباه باشد؟  در اینجا چیزهایی وجود دارد که ممکن است درباره درام عاشقانه تاریخی که در حال حاضر جهان را به هم ریخته ندانید. ما هم قصد داریم پنج حقیقت از این فیلم را در این مطلب بررسی کنیم:

 

1. بریجرتون اولین پروژه از قرارداد نه رقمی شاندا رایمز با نتفلیکس است. شوندا رایمز و شرکت تولیدش شاندالند در سال 2017 قراردادی 9 رقمی با نتفلیکس امضا کردند. بریجرتون اولین پروژه شرکت سازنده تحت این قرارداد بود و رایمز را با کریس ون دوسن – خالق و مجری سریال بریجرتون برای فصل های 1 و 2، دوباره متحد کرد. همچنین به عنوان تهیه کننده در برنامه های شوندالند مانند Grey’s Anatomy و Scandal خدمت کرد.

 

 2. بریجرتون بزرگترین موفقیت نتفلیکس است. گلدا روشوول در نقش ملکه شارلوت و هیو ساکس در نقش بریمزلی در فیلم بریجرتون. نتفلیکس در مورد آمار تماشای خود بسیار سختگیر است. با این حال، شبکه استریم آنقدر به پتانسیل موفقیت بریجرتون خوشبین بود که علناً پیش‌بینی کرد که تقریباً 63 میلیون خانه در اولین ماه انتشار بریجرتون را در زمان اولین نمایش سریال تماشا می‌کردند. در 27 ژانویه 2021، ددلاین اعلام کرد که بریجرتون قبلاً توسط 82 میلیون خانواده دیده شده است و آن را به بزرگترین موفقیت اصلی نتفلیکس تبدیل کرده است. طبق گزارش ددلاین، فصل دوم بریجرتون در حال حاضر با 193 میلیون ساعت تماشای آنلاین در سراسر جهان در طول اولین آخر هفته آن به صورت آنلاین ثابت شده است. این باعث می‌شود که این برنامه به پربیننده‌ترین برنامه تلویزیونی انگلیسی زبان در نتفلیکس برای اولین نمایش آخر هفته‌اش تبدیل شود. همچنین در 92 کشور از 93 کشور در لیست 10 فیلم برتر قرار گرفت .

 

 3. جاناتان بیلی از فیبی داینور برای راهنمایی در مورد نحوه هدایت فصل استفاده کرد و دفترچه ای پر از نکات برای انتقال به بازیگر بعدی دارد. در مصاحبه‌ای با رادیو تایمز، فصل دوم توصیه‌هایی را به فیبی داینور که نقش دافنه بریجرتون در فصل اول را بر عهده گرفت، به او گفت تا بتواند برای تصدی سکان هدایت این برنامه مورد علاقه طرفداران آماده شود. بیلی گفت: «فیبی در [مشاوره کردن] من عالی بود، زیرا این چیزی نیست که بتوانید برای دوستان و خانواده خود توضیح دهید، کسانی که هفته‌ها متوالی نمی‌بینید.» اولین توصیه داینور این بود که از نظر بدنی آماده باشید، به این معنی: سالم بخورید، ورزش کنید و تا جایی که می توانید بخوابید، زیرا روزهای عکاسی گاهی تا 14 یا 15 ساعت طول می کشد. از آنجایی که هر فصل بر داستان عشق خواهر و برادر بریجرتون متفاوت تمرکز می‌کند، بیلی دفترچه‌ای ایجاد کرد که امیدوار است آن را به او منتقل کند. او گفت: «این یک راهنمای بریجرتون برای خواهر و برادر بعدی است که نقش اصلی را بازی می‌کند.

 

4. فصل 2 به جین آستن و ویلیام شکسپیر اشاره می کند. جاناتان بیلی به آقای دارسی کالین فرث در «بریجرتون» اشاره می کند. طرفداران جین آستن و ویلیام شکسپیر تعداد زیادی تخم مرغ عید پاک را در فصل دوم مشاهده خواهند کرد که به آثار این نویسندگان پرکار و همچنین اقتباس هایی از داستان های آنها اشاره دارد. مهم‌تر از همه: فصل دوم بریجرتون برای کیت و آنتونی از داستان کلاسیک دشمنان با عشاق استفاده می‌کند که شبیه داستان عاشقانه الیزابت بنت و آقای دارسی در غرور و تعصب است. در اپیزود اول، کیت در حال استراق سمع از آنتونی است که در مورد ناکافی بودن زنان در مهمانی صحبت می‌کند، درست همانطور که الیزابت با آقای دارسی وقتی شکایت‌های بسیار مشابهی می‌کند. و طرفداران اقتباس بی بی سی از غرور و تعصب در سال 1995 متوجه تکان دادن سر نه چندان ظریف به لحظه نمادین پیراهن خیس کالین فرث در قسمت 5 می شوند، زمانی که آنتونی به دریاچه سقوط می کند. در اشاره دیگری به آستن، رابطه تنگاتنگ خواهران شارما شبیه خواهران داشوود از Sense and Sensibility است. هر دو خانواده پدران خود را از دست داده اند و خواهران بزرگتر مصمم هستند تا برای خواهران کوچکترشان همتای پیدا کنند و در عین حال پتانسیل عشق را از خود دریغ کنند. در قسمت 7 از فصل 2، کیت از اسب خود می افتد و دچار ضربه مغزی می شود، شبیه به لوئیزا ماسگرو در Persuasion. (اگرچه در بریجرتون، پاییز باعث می شود آنتونی متوجه شود که چقدر کیت را دوست دارد، در حالی که تصادف لوئیزا باعث می شود کاپیتان فردریک ونتورث دوباره احساسات خود را نسبت به آن الیوت بررسی کند.) طرفداران شکسپیر شباهت هایی را بین خواهر کیت و ادوینا و خواهر خوانی The Taming of the Shirew’s Katherina که کیت نیز نامیده می شود و بیانکا خواهند دید. در هر دو داستان، برای جلب مخاطب خواهر کوچکتر، خواستگارها باید ابتدا خواهر بزرگتر را بگذرانند و «دختر را اهلی کنند» یا، به قول لیدی ویستلدان، «جنگنده نسبتاً خاردار یک جانور را رام کنند». به‌علاوه، «هیاهوی زیادی درباره هیچ چیز بارد» نیز یک داستان دشمنان عاشقان است که یک عروسی ناموفق را نشان می‌دهد، بسیار شبیه به عروسی احتمالی آنتونی و ادوینا. بریجرتون حتی صحنه‌ای را به نمایش می‌گذارد که شباهت زیادی به اقتباس کنت برانو در سال 1993 از نمایشنامه دارد، که در آن شخصیت‌های دشمن بئاتریس (اما تامپسون) و بندیک (برانا) در نهایت به احساسات خود نسبت به یکدیگر اعتراف می‌کنند و پس از عروسی ناموفق در کلیسا می‌بوسند. درست مثل کیت و آنتونی.

 

5. سیمون اشلی در روز اول تیراندازی با کرست  تجربه ی سختی داشت..چاریترا چاندران و سیمون اشلی در «بریجرتون». اشلی به Glamour UK گفت که چون یکی از بازیگران اصلی فصل 2 بود، می‌خواست مطمئن شود که قبل از فیلمبرداری اولین صحنه‌اش، کاملاً هیدراته و سیر شده است. بنابراین او “بخش عظیمی از ماهی قزل آلا” خورد، اما چون کرست پوشیده بود، پس از آن احساس بیماری کرد. «من [فهمیدم] وقتی کرست می پوشی، فقط غذا نمی خوری. اشلی گفت: این بدن شما را تغییر می دهد.

 

5 / 5. 1

✍️ دیدگاه کاربران در رابطه با این مطلب

😍 شاید علاقه مند باشید...