شهر های دارای بهترین غذاهای خیابانی

📅 ارسال شده در ۲۰ آبان ۱۴۰۱ - 💬 0 دیدگاه

خوردن غذاهای خیابانی یا Street Food ها می تواند یکی از بهترین راه ها برای جذب فرهنگ محلی مقصد باشد که در تمام دنیا رونق خاصی دارد. غذای خیابانی نه تنها خوشمزه است، بلکه یک روش بسیار مقرون به صرفه و هیجان انگیز برای خوردن در سفر است. اگرچه این فهرست جامع نیست، اما مطمئناً از غذاهای خیابانی در هیچ یک از شهرهای زیر نا امید نخواهید شد.

تایپه، تایوان

تایپه به دلایل خوبی در صدر این فهرست قرار دارد.  هیچ جایی در جهان وجود ندارد که با غذاهای موجود در بازارهای شبانه تایپه مقایسه شود. غرفه‌هایی که توفوی بدبو، سیخ‌های گوشت گاو، کیک تربچه، پنکیک پیازچه، صدف سرخ‌شده و غیره سرو می‌کنند، حس نهایی اومامی را ارائه می‌کنند.

اگر بازارهای شبانه مورد علاقه شما نیست (اگرچه در تایوان، باید باشد)، محله جوان Ximending دارای چندین چرخ دستی و فروشنده است که در ساعات روشنایی روز باز هستند که مرغ سوخاری تایوانی، کیک آناناس، سوپ رشته فرنگی گاو و دم خرچنگ کبابی سرو می کنند. اگر قصد دارید به تایوان بروید، هنگام امتحان غذاهای جدید ذهن خود را باز نگه دارید و اگر یکی از افراد محلی چیزی را توصیه کرد، آن را امتحان کنید.  احتمالاً ناامید نخواهید شد.

غذاهایی که باید امتحان کنید: توفوی بدبو، کیک تربچه، نان فلفل خوک، شیر سویا و یوتیائو.

 

کارتاخنا، کلمبیا

‏Cartagena برخی از بهترین غذاهای آمریکای لاتین را دارد و بازی غذاهای خیابانی آن نیز از این قاعده مستثنی نیست.

در سرتاسر شهر، گاری‌های زیادی وجود دارد که فنجان‌های سرویچه را با سس کوکتل، آرپا د هوئوو (آرپاهای چرب با تخم‌مرغ و گوشت گاو)، آب میوه‌های تازه، پاتاکون کان تودو (چنار با گوشت و پنیر) و حتی میکلادای تند سرو می‌کنند. در داخل دیوارهای قدیمی کارتاخنا، در حالی که رقصندگان و نوازندگان محلی را تماشا می‌کنید، یک آرپا هوئوو و میکلادای آخر شب را برای تجربه نهایی تماشا کنید.

غذاهایی که باید امتحان کنید: Arepa de huevo، patacon con todo، michelada و ceviche.

 

فلورانس، ایتالیا

ممکن است در سفر به ایتالیا به غذای خیابانی فکر نکنید، اما فلورانس به دلیل وجود کیوسک ‌های زیاد یا کیوسک‌های کنار جاده‌ای، گزینه‌های زیادی برای غذاخوری در حال سفر دارد. یک گزینه واضح، gelato است، و شایعات حاکی از آن است که منشا شیرینی در فلورانس است.

یکی از بهترین غذاهای موجود در شهر از یک ساندویچ فروشی کوچک به نام All’Antico Vinaio می آید. ساندویچ های گوشتی را سرو می کند، یکی با پورچتا، خامه پیاز و سیب زمینی خانگی و دیگری با مورتادلا و خامه پسته. غذای رایجی که در فلورانس یافت می شود، لامپردوتو است، ساندویچ پر شده با تریپا – یا پوست شکم گاو – و روی آن یک سالسا ورده. L’antico Trippaio، نزدیک به پونته وکیو، یکی از بهترین ساندویچ های لامپردوتو در شهر را درست می کند.

غذاهایی که باید امتحان کنید: ساندویچ پورچتا، ژلاتو، لامپردوتو.

 

کیوتو، ژاپن

اگرچه توکیو اغلب در بالاترین نقطه از نظر بهترین غذاهای خیابانی در ژاپن قرار دارد، اما کیوتو مطمئناً پایتخت را برای پول خود می‌بیند. برخی از بهترین غذاهای شهر را می‌توانید در بازار نیشیکی که معمولاً به عنوان «آشپزخانه کیوتو» شناخته می‌شود، یک بازار شلوغ 400 ساله با بیش از 100 مغازه و فروشنده پیدا کنید.

در اینجا، می‌توانید تاکویاکی، میان‌ وعده معروف ژاپنی از خمیر پنکیک‌مانند و اختاپوس خرد شده را با تکه‌های بونیتو و مایونز تند امتحان کنید. بچه هشت پا پر شده با تخم بلدرچین و سیخ های گاو واگیو و دسرهایی مانند موچی و ناماگاشی نیز ارزش امتحان کردن را دارند. اگر می خواهید چیزی برای پختن به خانه ببرید، در بازار نیشیکی ماهی تازه و صدف می فروشد.

غذاهایی که باید امتحان کنید: تاکویاکی، بچه اختاپوس پر شده با تخم بلدرچین، سیخ واگیو و ناماگاشی.

 

کوالالامپور، مالزی

مدت ها پیش در مورد میوه ای خواندم که به دلیل بوی تندش در جاهای مختلف دنیا استفاده از آن در وسایل نقلیه عمومی ممنوع شد. برخی آن را به عنوان پیاز گندیده توصیف کردند، برخی آن را به عنوان جوراب بدنسازی بدبو توصیف کردند، اما رمز و راز واقعی در این بود که علیرغم بوی وحشتناکش، ظاهرا طعم شیرینی داشت و بافتی شبیه کیک پنیر داشت. این میوه دوریان نام دارد. اگر کنجکاو هستید، کوالالامپور بهترین مکان برای نمونه برداری از آن است. گزینه‌های دوریان به معنای واقعی کلمه در خیابان‌های کوالالامپور قرار گرفته‌اند و برخی از مغازه‌ها به طور خاص به آن اختصاص داده شده‌اند و اقلامی از صمغ دوریان گرفته تا دوریان خشک شده تا خود دوریان ساده را می‌فروشند.

اگر میوه بدبو مورد علاقه شما نیست، نظر شما در مورد رشته ها چیست؟ چیلی پان می یک غذای نودل تند است که با برگ های سیب زمینی، گوشت خوک چرخ شده، ماهی شور سرخ شده و مهمتر از همه چیلی سرو می شود. شما می توانید آن را در بسیاری از چرخ دستی های مختلف در سراسر شهر پیدا کنید. اگر در نزدیکی غارهای باتو هستید، بدون امتحان کردن مقداری دوز ماسالا به شهر برنگردید.

غذاهای خیابانی که باید امتحان کنید: فلفل دلمه ای، دوریان و ماسالا دوسا.

 

چیانگ مای، تایلند

تایلند بهشت ​​غذاخوری ها است و اگرچه بازارهای شبانه بانکوک یک جاذبه محبوب هستند، برخی از بهترین غذاهای این کشور را می توان در شهر شمالی چیانگ مای یافت. بازار شبانه چیانگ مای یک نیاز برای هر مسافری است. مملو از مسابقات بوکس موی تای، مغازه های لباس با قیمت های ارزان و مهمتر از همه، غذاهای خوشمزه است.

به سراغ سای اوآ، یک سوسیس گوشت خوک منطقه‌ای بروید که با برگ‌های لیموترش، گیاهان و ادویه‌ها طعم‌دار است.  یکی از بهترین غذاها برای خوردن (نه تنها در چیانگ مای، بلکه در هر جای تایلند) خائو سوئی است؛ سوپ رشته کاری با آبگوشت شیر ​​نارگیل غلیظ و تند. اگر بعد از یک شب طولانی نوشیدن الکل به غذا نیاز دارید، یا می‌خواهید مانند یک مردم محلی واقعی صبحانه بخورید، به دروازه جوک سوان دوک بروید، مکانی که ساعت 6 صبح باز می‌شود و اغلب تا ساعت 11 صبح فروش دارد.

غذاهایی که باید امتحان کنید: Khao soi، sai oua، laab khua و tom luad moo.

 

شهر نیویورک

بر کسی پوشیده نیست که شهر نیویورک برخی از بهترین غذاهای جهان را دارد. چیزی که کمتر شناخته شده است این است که نیویورکی ها و مسافران به طور یکسان می توانند با پریدن در قطار 7 و رفتن به خیابان روزولت در جکسون هایتس، کوئینز، به سرعت خود را به اکوادور، بنگلادش، نپال، کلمبیا و مکزیک برسانند.  خیابان روزولت بهشت ​​غذاهای خیابانی است. در ردیفی از چرخ دستی‌های غذا با سرو آرپا، الوت، صبحانه اکوادوری، مومو (کوفته‌های نپالی)، تاکوهای بیریا و حتی نارگیل‌های تازه ترک‌ خورده قرار دارد تا در روزهای گرم تابستان هیدراته بمانند.

آنتونی بوردین حتی این منطقه خاص را در قسمت کوئینز قسمت های ناشناخته خود به نمایش گذاشت.  برخی از محبوب ترین کامیون های غذا در اینجا عبارتند از Arepa Lady، Birria-Landia، Mom’s Momo و Mini Picanteria El Guaquileno. مهم نیست که کجا تصمیم بگیرید در جکسون هایتس غذا بگیرید، مهم این است که ناامید نخواهید شد.

غذاهایی که باید امتحان کنید: صبحانه اکوادوری، تاکو، شفیره و مومو.

5 / 5. 1

✍️ دیدگاه کاربران در رابطه با این مطلب

😍 شاید علاقه مند باشید...