کره جنوبی به طور رسمی ممنوعیت واردات عروسک های جنسی (عروسک های سکس تمام بدن) را لغو کرد و به سال ها بحث در مورد میزان دخالت دولت در زندگی خصوصی پایان داد.

اگرچه هیچ قانون یا مقرراتی مبنی بر ممنوعیت واردات عروسک جنسی وجود ندارد، اما صدها و شاید هزاران عروسک توسط گمرک توقیف شده است که به ماده ای در قانون منع شده است که واردات کالاهایی را ممنوع می کند که «به سنت های زیبای کشور و اخلاق عمومی آسیب می زند.»

وارد کنندگان شکایت کردند و پرونده خود را به دادگاه بردند که اکثرا با آنها موافقت کردند و به گمرک دستور دادند عروسک‌ های جنسی را آزاد کنند و گفتند این عروسک‌ها در فضاهای خصوصی مردم استفاده می‌شوند و کرامت انسانی را خدشه‌دار نمی‌کنند.

روز دوشنبه، خدمات گمرکی کره در بیانیه ای اعلام کرد که اجرای دستورالعمل بازنگری شده برای واردات عروسک های جنسی بالغ در اندازه واقعی را آغاز کرده است. این سازمان گفت که احکام اخیر دادگاه و نظرات سازمان های دولتی مربوطه از جمله وزارت برابری جنسیتی و خانواده را بررسی کرده است.

سرویس گمرک گفته است که همچنان واردات عروسک‌های جنسی کودک‌ مانند یا سایر عروسک‌هایی که مظهر افراد خاصی مانند سلبریتی ها هستند را ممنوع خواهد کرد. در این بیانیه آمده است که کشورهای دیگر مانند ایالات متحده، استرالیا و بریتانیا نیز عروسک‌ های جنسی کودکانه را ممنوع کرده‌اند.

در حالی که این تصمیم نشان دهنده اقدامات آهسته اما تدریجی کره جنوبی برای محدود کردن مداخله دولت در زندگی شخصی است، برخی از سازمان های حقوق زنان و محافظه کار احتمالا دوباره مخالفت خود را با استفاده از عروسک های جنسی اعلام خواهند کرد. آنها می گویند که شی ء جنسی زنان را عمیق تر می کنند و اخلاق عمومی را تضعیف می کنند.

شرکت Carenshare، یک شرکت کره جنوبی که عروسک‌های جنسی وارد می‌کند، در بیانیه‌ای اعلام کرد که لغو ممنوعیت واردات پس از ادعای هدر دادن پول مالیات‌ دهندگان برای شکایت با واردکنندگان، برای خدمات گمرکی «تأسف‌آور» است. این شرکت اعلام کرد که متحمل ضررهای زیادی شده است. در این بیانیه آمده است که کره جنوبی باید سایر مقرراتی را که تأثیر منفی بر اقتصاد دارند، اصلاح کند.

لی سانگ جین، رئیس یکی از مراکز خرید آنلاین این شرکت، گفت: «ما فکر می‌کردیم که حقوق مردم ما برای جستجوی شادی و استفاده از (عروسک‌ های جنسی) در زندگی خصوصی‌ شان توسط دولت محدود شده است. انواع مختلفی از مردم وجود دارند که از (عروسک‌ های جنسی) استفاده می‌کنند، از جمله کسانی که از نظر جنسی بیگانه هستند یا کسانی که برای اهداف هنری به آن‌ها نیاز دارند.»

لی گفت که تصمیم گمرک «معقولانه» اما «کمی دیر» بود.

 

 

لی افزود که مقامات کره جنوبی فروش عروسک های جنسی ساخت داخل را سرکوب نمی کنند، اما کیفیت آنها به طور کلی پایین تر از عروسک های ساخته شده در خارج است.

لی گفت که شرکت سابق او در حال حاضر بیش از 20 عروسک جنسی را از طریق شکایت از مقامات گمرک پس گرفته است. او گفت که این شرکت شکایت های جداگانه ای را برای دریافت غرامت از دولت تنظیم کرده است زیرا بسیاری از عروسک های جنسی بازیابی شده پس از حدود دو سال توقیف توسط خدمات گمرک غیرقابل استفاده شدند.

تصمیم سرویس گمرک به واردکنندگان اجازه می‌دهد تا عروسک‌های جنسی خود را که در انبارهای دولتی اداره می‌شود، پس بگیرند.

مقامات گمرک گفتند که هنوز هم احتمالاً بیش از 1000 عروسک جنسی که از سال 2018 به کره جنوبی فرستاده شده اند، در اختیار دارند.

4.8 / 5. 8

✍️ دیدگاه کاربران در رابطه با این مطلب

😍 شاید علاقه مند باشید...