در مراسم ونیز فستیوال ۲۰۲۲ چه گذشت؟

📅 ارسال شده در ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ - 💬 0 دیدگاه

جشنواره فیلم ونیز همزمان با افتتاحیه فرش قرمز درخشان خود، با پیام قدرتمند رئیس جمهور اوکراین آغاز شد. در اینجا نگاهی به نکات برجسته امسال، و آنچه آن را بسیار خاص می کند، می اندازیم.

اگر به دنبال آن جادوی قدیمی فیلم هستید، هیچ جشنواره فیلمی در جهان نمی تواند مانند ونیز فستیوال ۲۰۲۲ باشد.

تا حدی این تاریخ است. ونیز قدیمی ترین جشنواره فیلم در بلوک است که اولین جشن هنر سینمایی را در سال 1932 برگزار می کند.

بنیتو موسولینی، دیکتاتور ایتالیایی، یک علاقه‌مند به سینما بود و یکی از اولین کسانی بود که از پتانسیل تبلیغاتی این رسانه قدردانی کرد. پس از جنگ جهانی دوم، جشنواره خوشبختانه توانست بر ریشه های فاشیستی خود غلبه کند و به سینمای بین المللی باز شود.

امروزه ونیز هنوز بخشی از جذابیت دنیای قدیمی را حفظ کرده است. افراد VIP با قایق می‌آیند و پشت سر Sala Grande یا هتل تاریخی Excelsior می‌روند، جایی که تقریباً انتظار دارید توماس مان را در حال آفتاب گرفتن روی صندلی عرشه‌دار ببینید و تیموتی شالامه را در حالی که در راه رفتن به اولین نمایش است، نگاه می‌کند.

ونیز یک آهنگ شهری همیشه مدرن دارد. منتقدان و طرفداران فیلم به تماشای نمایش‌ها می‌روند و از خیره‌کننده‌ترین خط افق اروپا می‌گذرند.

اگر به اندازه کافی خوش شانس هستید که در جزیره لیدو، جزیره ونیزی که جشنواره در آن برگزار می‌شود، هتلی پیدا کنید، می‌توانید پیاده به سالن‌های تئاتر بروید، یا دوچرخه سواری کنید و مانند ثروتمندان در تعطیلات، در کنار آب بچرخید.

اما تاریخ و موقعیت مکانی فقط می تواند یک مورد را تا این لحظه طول بکشد. این فیلم‌ها کسب‌وکار چند میلیارد دلاری هستند و جشنواره‌های بین‌المللی تنها در صورتی در بالاترین سطح باقی می‌مانند که به هدف خود ادامه دهند: مکانی برای کشف استعدادهای جدید، به‌عنوان سکوی راه‌اندازی برای کمپین اسکار یک فیلم یا به‌عنوان یک رویداد تبلیغاتی برای تقویت باکس آفیس آینده.

کن امسال به عنوان تپانچه آغازین برای بازگشت فیلم پرفروش هالیوود عمل کرد، با اولین فرش قرمز شیک برای «تاپ گان: ماوریک» با بازی پر زرق و برق تام کروز و باز لورمن.

ونیز همیشه کمی زیباتر از کن بوده است. زمانی که جشنواره از یک استودیو دعوت می‌کند، تمایل به داشتن یک برتری هنری دارد. سال گذشته «تلماسه» دنیس ویلنوو را ببینید – یک حماسه علمی تخیلی که هنوز هم صمیمی و قابل تامل بود. یا برنده شیر طلایی 2019 «جوکر»، فیلمی کمیک که بیشتر مدیون «سلطان کمدی» مارتین اسکورسیزی بود تا تصویرهای قبلی بتمن.

استودیوهای بزرگ هالیوود این را می دانند و تمایل دارند فیلم های چالش برانگیز تر خود را به ونیز پیشنهاد دهند، فیلم هایی که امیدوارند مدعیان اسکار باشند و تحت هدایت مدیر هنری بلندمدت آلبرتو باربرا، ونیز نشان داده است که می داند چگونه برندگان جایزه اسکار را انتخاب کند.

برندگان بهترین فیلم «سرزمین عشایری» کلوئه ژائو، «شکل آب» گیلرمو دل تورو، «اسپات لایت» از کارگردان تام مک کارتی و «مرد پرنده» ساخته آلخاندرو جی ایناریتو همگی در لیدو به نمایش درآمدند، و همچنین چهار فیلم از پنج فیلم قبلی بهترین کارگردانی در لیدو به نمایش درآمدند.

ونیز فستیوال ۲۰۲۲ ونیز که از 31 آگوست آغاز شد و تا 10 سپتامبر ادامه دارد، فصل پاییز فیلم را آغاز می کند که به طور سنتی نقطه شیرین فیلم های بزرگ است. توزیع‌کنندگان آرت‌هاوس، که تا به حال برای بازگرداندن مخاطبان (اغلب مسن‌تر) خود به سالن‌های سینما پس از قرنطینه‌های ناشی از کووید، کار سختی را پشت سر گذاشته‌اند، روی جشنواره ایتالیایی حساب می‌کنند تا علاقه‌مندان سینما را از روی کاناپه بلند کنند و به سینماها بازگردانند.

 

5 / 5. 1

✍️ دیدگاه کاربران در رابطه با این مطلب

😍 شاید علاقه مند باشید...