معروف ترین سریال نتفلیکس کدام است؟

📅 ارسال شده در ۲۸ آبان ۱۴۰۱ - 💬 0 دیدگاه

نتفلیکس در مورد آمار های خود به شدت سخت گیرانه عمل می کند. حتی کارگردانان و مجریان تلوزیونی هم برای سنجش اینکه آیا آنچه که به مخاطب عرضه می‌کردند درست به نظر می‌رسید یا نه، مشکل داشتند. با ظهور 10 سریال برتر نتفلیکس، اکنون می توانیم حداقل یک نگاه کوچک به پشت پرده داشته باشیم. فهرست محبوب‌ ترین برنامه های روزانه نتفلیکس نشان‌دهنده اشتهای همه‌چیزخوار در میان وفاداران نتفلیکس است، از برنامه‌های واقعی گرفته تا فیلم های پر پرستیژ، برنامه‌های انیمیشنی برای کودکان  و سریال‌های مستند در هر رشته‌ای. در این مطلب می خواهیم به معرفی یکی از پربیننده ترین و معروف ترین سریال های نتفلیکس بپردازیم:

 

سریال Stranger Things

 

بررسی  فصل چهارم سریال Stranger Things پخش از نتفلیکس

موضوع این فصل، که احتمالا می تواند پایانی برای کل سریال باشد، فضاهایی مجلل و پر از آتش‌بازی، انتخاب‌های بی‌عیب و نقص بسیاری را در خود دارد که راهی ایده‌آل برای پایان دادن به فرنچایز خواهد بود.  فصل چهارم Stranger Things در حال حاضر محبوب تر و بهتر از هر چیزی بود که این سریال قبلا کار کرده بود. به وضوح  می توان گفت که این فصل با هزینه ی بیشتری تولید شد، با بازیگران مشهورتر و حسی مطمئن‌تر این فصل توسط تهیه کنندگان سریال، برادران دافر، به همراه شاون لوی، دن کوهن، آیین پترسون و کرتیس گوین ساخته شد. بازیگرانی که نقش‌های خود را تکرار می‌کنند عبارتند از: وینونا رایدر، دیوید هاربر، میلی بابی براون، فین ولفهارد، متیو موداین، گیتن ماتارازو، کیلب مک‌لاگلین، نوآ اشنپ، سیدی سینک، ناتالیا دایر، چارلی هیتون، جو کیری؛ همچنین مایا هاک و پل رایزر به عنوان بازیگران عادی بازگشته‌اند. جیمی باور، جوزف کوئین، ادواردو فرانکو و کارا بونو نیز در این مجموعه بازی کرده‌اند.

فصل چهارم تا حد زیادی بازخوردهای مثبتی از منتقدان دریافت کرده‌است. آنها بازی بازیگران (به ویژه باور، براون، کوین و سینک)، جلوه‌های بصری، سکانس‌های اکشن و لحن تیره‌تر و بالغ‌تر را در مقایسه با فصل‌های پیشین ستایش کردند، اگرچه با انتقادهایی مبنی بر طولانی‌تر بودن زمان اجرای اپیزودها به نسبت فصل‌های قبل نیز همراه بود.

در مارس ۱۹۸۶، هشت ماه پس از رویدادهای فصل سوم، فصل چهارم بین خطوط داستانی مختلف تقسیم خواهد شد.

نخستین داستان در هاوکینز اتفاق می‌افتد، جایی که چندین نوجوان به روش‌های مرموز کشته می‌شوند. داستین هندرسون، مکس میفیلد، لوکاس و اریکا سینکلر، استیو هرینگتون، نانسی ویلر، رابین باکلی، و ادی مانسون، رهبر کلوپ هل‌فایر در آن حضور دارند. یک گروه سیاه‌چال‌ها و اژدهایان که شامل داستین و دوستانش می‌شود. ادی مظنون اصلی قتل می‌شود و توسط جیسون کارور و اعضای تیم بسکتبال که معتقدند ادی دوست دختر جیسون، کریسی کانینگهام را با استفاده از قدرت‌های شیطانی‌اش کشته‌است، تعقیب می‌شود. داستین و دوستانش تحقیق می‌کنند و متوجه می‌شوند که قتل‌ها توسط موجود قدرتمندی انجام شده‌است که در دنیای وارونه زندگی می‌کند، موجودی که بعد ها آن را وکنا نامیدند.

خط داستانی دوم شامل بازدید مایک ویلر از الون، ویل و جاناتان بایرز در خانه جدیدشان در کالیفرنیا است. با توجه به وقایع هاوکینز و خطر قریب‌الوقوع برای دوستانش، الون به همراه دکتر مارتین برنر و سم اوونز به یک مرکز مخفی می‌رود تا به او کمک کند تا قدرت خود را دوباره به دست آورد. مایک، ویل، جاناتان و دوست جاناتان آرگیل سعی می‌کنند الون را پیدا کنند.

داستان سوم داستان جویس بایرز و موری باومن را دنبال می‌کند که متوجه می‌شوند جیم هاپر ممکن است هنوز زنده باشد و به آنها گفته می‌شود که پول بیاورد تا ترتیب انتقال او را بدهد. در همین حال، در یک گولاگ روسی در کامچاتکا، هاپر زندانی است و در کنار سایر زندانیان مجبور می‌شود با دموگورگونی که روس‌ها اسیر کرده‌اند بجنگد.

فصل چهارم از طریق پلتفرم پخش نتفلیکس در دو جلد منتشر شد، نخستین جلد با هفت اپیزود در ۲۷ مه ۲۰۲۲ منتشر شد، در حالی که جلد دوم با دو اپیزود پنج هفته بعد در ۱ ژوئیه ۲۰۲۲ منتشر شد این فصل نه قسمت دارد.

انتشار فصل ۴، سه روز بعد از تیراندازی دبستان راب در یووالدی، تگزاساتفاق افتاد  که در پی آن یک مرد مسلح به ۲۱ نفر شلیک کرد. پس از این فاجعه، و با توجه به کلد اوپن اپیزود اول این سریال – صحنه‌ای که یک هفته پیش از نمایش به صورت آنلاین منتشر شده بود – دارای تصاویر گرافیکی از اجساد مرده (از جمله اجساد کودکان) است، نتفلیکس یک کارت اخطار را که پیش از خلاصهٔ فصل قبلی به‌طور خودکار پخش می‌شود، اضافه کرد. این کارت که تنها به بینندگان در ایالات متحده نشان داده می‌شود، به  این شرح است:

ما این فصل از چیزهای عجیب را یک‌سال پیش فیلمبرداری کردیم. اما با توجه به تیراندازی غم‌انگیز اخیر در مدرسه‌ای در تگزاس، بینندگان ممکن است صحنهٔ ابتدایی اپیزود اول را ناراحت‌کننده بدانند. ما از این خشونت غیرقابل وصف عمیقاً متأسفیم و قلبمان همراه با تمام خانواده‌هایی است که در سوگ عزیزانشان سوگوار هستند.

در وبسایت بازبینی‌خوانی راتن تومیتوز، ٪۸۹ از ۱۵۴ بررسی منتقدین مثبت می باشد و این فیلم میانگینِ امتیاز ۷٫۸۵/۱۰ را در اختیار دارد. اجماع این وب‌سایت چنین می‌نویسد: «تاریک‌تر و متراکم‌تر از فصل‌های قبلی خود، فصل چهارم چیزهای عجیب زمینه را برای آخرین فصل به شیوه‌ای پرارزش فراهم می‌کند، که تمام قسمت‌ها را بدون وقفه تماشا کرد.» این فیلم در متاکریتیک، که از میانگین وزنی استفاده می‌کند، بر اساس نظر ۲۸ منتقد امتیاز ۶۹ از ۱۰۰ را کسب کرده که نشان‌گر «نقدهای عموماً مطلوب» است.

نتفلیکس گزارش داد که تا ۳۰ مه ۲۰۲۲، چیزهای عجیب ۴ بیش از ۲۸۷ میلیون ساعت دیده شده‌است، که از رکورد پیشین در هفتهٔ نخست از فصل دوم بریجرتون که ۱۹۳ میلیون ساعت بیننده داشت، پیشی گرفت. فصل‌های قبلی چیزهای عجیب نیز در همان هفته‌ای که فصل چهارم منتشر شد به ۱۰ برنامهٔ پربازدید تبدیل شدند.

0 / 5. 0

✍️ دیدگاه کاربران در رابطه با این مطلب

😍 شاید علاقه مند باشید...