واقعی ترین ربات دنیا کدام است؟

📅 ارسال شده در ۲۳ مهر ۱۴۰۱ - 💬 0 دیدگاه

Ameca، پیشرفته ترین و واقعی ترین ربات انسان نما در جهان

‏Ameca که توسط Engineered Arts، طراح و سازنده پیشرو ربات‌های سرگرمی انسان‌نما ساخته شده است، پیشرفته‌ترین و واقعی‌ترین ربات انسان‌نما در جهان است که نشان‌دهنده فناوری پیشرفته رباتیک انسان‌نما است.

‏Ameca یک پلت فرم متصل به ابر است که قدرت هوش مصنوعی را با یک بدنه مصنوعی چند برابر می کند که در آن سیستم های هوش مصنوعی و یادگیری ماشین می توانند در کنار سیستم عامل قدرتمند ربات Tritium Engineered Arts آزمایش و توسعه داده شوند. این به شرکت هایی که روی تحقیقات روباتیک کار می کنند اجازه می دهد محصولات خود را آزمایش کنند. شرکت هایی که فناوری هوش مصنوعی یا یادگیری ماشین را ایجاد می کنند می توانند از Ameca برای آزمایش و ارائه فناوری خود در مقابل مخاطبان زنده استفاده کنند.

سخت‌افزار Ameca توسعه‌ای است که بر اساس تحقیقات خود Engineered Arts در مورد رباتیک انسان‌نما و بر اساس فناوری پیشرفته Mesmer ساخته شده است. سازگاری ربات آن را به یک پلت فرم عالی برای تقویت ارتباط انسان با انسان در هر محیط متاورس یا دیجیتال تبدیل می کند. مالکان همچنین می توانند به تمام داده های رباتیک از هر نقطه در جهان دسترسی داشته باشند که به عنوان آواتار شخصی آنها عمل می کند، متحرک سازی و شبیه سازی می شود.

 

ویژگی های Ameca

ترکیب Ameca از اندام‌ها و رباط‌های مصنوعی، محرک‌ها و آرایه‌های حسگر از فناوری پیشرفته استفاده می‌کند. با این حال، نیمه پایین آن در حال حاضر غیر کاربردی است.

 

‏ Ameca چه کاری می تواند انجام دهد؟

‏ Ameca با لبخندش، توانایی پلک زدن منظم چشم‌هایش، نفس کشیدن از تعجب، خاراندن بینی و حتی برگزاری مسابقه خیره‌کننده با صاحبش برای سرگرمی در میان دیگر عملکردهای پیشرفته، فوق‌العاده است.

 

آینده Ameca

در حالی که برخی از مردم Ameca را خارق العاده می دانستند، برخی دیگر آن را نگران کننده می دانستند و ابراز نگرانی می کردند که ممکن است به یک شورش سایبری و قیام ربات ها منجر شود، همانطور که در فیلم ها دیده ایم. علاوه بر این، ایلان ماسک اخیراً در مورد خطر هوش مصنوعی از نظر اینکه ما می‌خواهیم همتایان روباتیک خود چگونه انسانی باشند، ابراز نگرانی کرده است. برخی از ما مانند ماسک ممکن است نگران این باشیم که وقتی عقل با ظاهر انسانی بی عیب و نقص ترکیب شود، آینده ما چگونه خواهد بود.

ظهور هوش مصنوعی همانطور که در فیلم ها نشان داده می شود معمولاً هرج و مرج را با خود همراه می کند. با این حال، سازندگان Ameca ادعا می‌کنند که پیشرفت فناوری برای هدفی متفاوت مورد استفاده قرار می‌گیرد و ادعا می‌کند که Ameca چهره آینده روبات‌ها خواهد بود. هوش مصنوعی نه تنها ماشین‌ها را قادر می‌سازد تا فعالیت‌های انسانی را به شیوه‌ای کارآمدتر بیاموزند و اجرا کنند، بلکه فراتر از آنها نیز عمل کنند. با این حال، برای اینکه انسان‌ها و ماشین‌ها راحت‌تر با هم همکاری کنند، ماشین‌ها باید فضای ما را به اشتراک بگذارند و انسان‌نماها بهترین پلتفرم‌ها برای این کار هستند. محققان در تلاش بوده اند تا ارتباطات غیرکلامی را به انسان نماها آموزش دهند تا آنها را جذاب تر کنند و Ameca گامی رو به جلو در این زمینه است. این روبات‌های واقعی می‌توانند برای کمک به کودکان، افراد مسن یا هر کسی که در انجام وظایف یا تعاملات روزمره به کمک نیاز دارند، به دلیل فناوری پیشرفته‌شان، ارزشمند باشند.

 

حقایق جالب در مورد Ameca

  • همه ماژول ها می توانند به طور مستقل اجرا شوند، بنابراین شما می توانید فقط یک بازو داشته باشید؛ بدون نیاز به ربات کامل.

  • ‏Ameca یک دوربین در هر یک از چشمان خود دارد، بنابراین می تواند افراد را شناسایی کند، چهره آنها را ردیابی کند، اشیایی مانند زمانی که انگشت در جلوی صورتش نگه داشته می شود را تشخیص دهد و بنابراین وقتی دستی در مقابل صورتش قرار می گیرد واکنش نشان می دهد.

  • حرکات Ameca از هر ربات دیگری شبیه‌تر به انسان است؛ حرکات شانه‌هایش درست مانند حرکات انسان است و می‌تواند دستش را تا کنار سرش حرکت دهد.

 

ویدیو واکنش Ameca واقعی ترین ربات جهان

 

5 / 5. 1

✍️ دیدگاه کاربران در رابطه با این مطلب

😍 شاید علاقه مند باشید...