‏‎فیلم های ترسناک که بر اساس واقعیت ساخته شده اند

📅 ارسال شده در ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - 💬 0 دیدگاه

در مواجهه با فیلم های ترسناک، شعاری وجود دارد که بسیاری از ما در سکوت تکرار می کنیم تا خود را از هرگونه حملات اضطراب ناشی از ترس پایین بیاوریم: “این فقط یک فیلم است.” اما وقتی فیلم بر اساس یک واقعیت ساخته شده باشد چه اتفاقی می افتد؟ در این موارد، ممکن است سعی کنیم خودمان را متقاعد کنیم که فیلمسازان برای جلوه‌های سینمایی با واقعیت‌ها بازی می‌کنند و اینکه حقیقت واقعی داستان نسبت به آنچه روی پرده نمایش داده می‌شود، نگران‌کننده‌تر است.

در این 5 فیلم ترسناک که بر اساس وقایع واقعی ساخته شده‌اند، ممکن است برخی جزئیات بزرگنمایی شده باشند، اما به اندازه کافی به حوادث واقعی نزدیک هستند.

 

  1. فیلم Conjuring

فرنچایز فوق‌العاده موفق ترسناک تجاری جیمز وان بیشتر شبیه ترکیبی شاد از سبک‌های ژانر است، اما در هسته آن یک داستان واقعی وجود دارد، یا حداقل آدم‌های واقعی. اد و لورین وارن محققین واقعی ماوراء الطبیعه بودند که روایت آنها از فعالیت های ماوراء طبیعی در یک خانه مزرعه در رود آیلند در سال 1971 اساس اولین فیلم Conjuring را تشکیل داد. ورا فارمیگا و پاتریک ویلسون اکنون در چهار دنباله، از جمله یکی از اسپین‌آف‌های Annabelle، که بر روی عروسک تسخیر شده تمرکز دارد، همچنین با الهام از یکی از پرونده‌های واقعی وارن‌ها این زوج را بازی می‌کنند.

 

  1. فیلم Winchester

حتی با حضور هلن میرن در نقش اصلی، این فیلم فوق‌العاده‌ای نیست، اما یک داستان عالی و عجیب است. همانطور که افسانه می گوید، پس از مرگ ناگهانی شوهرش، اسلحه ساز ویلیام وینچستر، بیوه او، سارا، شروع به اضافه کردن عجیب و غریب به عمارت کالیفرنیای شمالی خود کرد، صدها اتاق اضافی، درهای تصادفی، راه پله ها به هیچ کجا، ظاهراً به دستور  ارواح کسانی که با تفنگ همنام او کشته شدند. بازسازی ها عمدتاً نتیجه تعمیرات عجولانه پس از زلزله 1906 سانفرانسیسکو بود.

 

  1. فیلم Open Water

در سال 1998، تام و ایلین لونرگان آمریکایی به طور تصادفی در یک سفر گروهی غواصی در ساحل دیواره بزرگ رها شدند. اجساد آنها هرگز پیدا نشد، اما فیلمساز کریس کنتیس حدس می‌زند که در نهایت چه اتفاقی برای آنها افتاد: کوسه‌ها. این فیلم که با بودجه ناچیز، در اقیانوس واقعی و با کوسه های زنده واقعی گرفته شده است، شاید بیشتر یک کابوس خوب اجرا شده باشد تا یک فیلم تمام عیار، اما به عنوان یک ترس غیرمنطقی گسترده، ممکن است موثر باشد.

 

  1. فیلم Compliance

حادثه‌ای که الهام‌بخش این تریلر مستقل بود، به مرگ یا خونریزی ختم نشد، اما با این وجود عمیقاً آزاردهنده است و بدون شکنجه نیست. در سال 2004، مردی که ادعا می‌کرد افسر پلیس است، با یک رستوران فست‌فود در روستایی کنتاکی تماس گرفت و موفق شد کارمندی را متقاعد کند که همکارش را بازرسی کند. درام کلاستروفوبیک کریگ زوبل از تحقیر چیزی که معلوم شد یک تماس است استفاده نمی‌کند، بلکه از آن به عنوان سکوی پرشی برای کشف وفاداری آمریکا به اقتدار استفاده می‌کند.

 

  1. فیلم Zodiac

هرکسی که گذرا به جنایات واقعی علاقه داشته باشد با قاتل زودیاک آشنا است، کسی که سانفرانسیسکو را با یک رشته قتل های هنوز حل نشده در دهه 1960 وحشت زده کرد. اما شاهکار هولناک دیوید فینچر کمتر به قتل‌ها مربوط می‌شود؛ اگرچه او چندین مورد از آنها را با جزئیات نگران‌کننده بازسازی می‌کند تا سوراخ خرگوشی که قاتل با معماهای دیوانه‌کننده و پیام‌های رمزگذاری‌شده‌ای که از طریق مطبوعات منتشر می‌کرد باز کرد. این پرونده به طور کامل کاریکاتوریست سیاسی رابرت گریسمیت، با بازی جیک جیلنهال، که وسواس چند دهه ای برای کشف هویت زودیاک به قیمت ازدواجش تمام شد، از بین رفت. هر چند سال یکبار، برخی نظریه های جدید در مورد اینکه چه کسی این قتل ها را انجام داده است، مطرح می شود.

5 / 5. 1

✍️ دیدگاه کاربران در رابطه با این مطلب

😍 شاید علاقه مند باشید...