‎اولین بازیگر نقش ونزدی آدامز درگذشت

📅 ارسال شده در ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - 💬 0 دیدگاه

لیزا لورینگ، بازیگر اصلی ونزدی آدامز، در 64 سالگی درگذشت

لیزا لورینگ که بیشتر به عنوان اولین بازیگر نقش ونزدی آدامز در سریال کمدی – ترسناک “خانواده آدامز” شناخته می شود، در سن 64 سالگی درگذشت.

کریس کارباو، مامور قدیمی، روز دوشنبه در بیانیه ای به سی ان ان گفت: لورینگ روز شنبه در کنار خانواده اش درگذشت.

کارباو گفت: «او یکی از نمادین ‌ترین شخصیت ‌های تاریخ هالیوود را زنده کرد که هنوز هم از آن یاد می‌شود. لیزا دوست داشت خاطراتش را به اشتراک بگذارد و با همه طرفدارانش در سراسر جهان ملاقات کند.»

این ستاره سابق یک فرزند، مادر و مادربزرگ بود، نماینده وی افزود: ما دلتنگ او خواهیم شد.

توضیحات بیشتر در مورد مرگ لیزا

لوری جاکوبسون، دوست لورینگ نیز در فیس بوک از مرگ او خبر داد و گفت که او «قربانی سکته مغزی شدید ناشی از سیگار کشیدن و فشار خون بالا شده است.»

جیکوبسون نوشت: «او به مدت 3 روز به کمک دستگاه زنده مانده بود. دیروز خانواده او تصمیم سختی برای برداشتن آن گرفتند و او شب گذشته از دنیا رفت. او در ملیله ای که فرهنگ پاپ است و در قلب ما همیشه به عنوان ونزدی آدامز ثبت شده است.»

پس از خبر مرگ او، طرفداران برای ادای احترام به رسانه های اجتماعی هجوم آوردند و یک نفر در توییتر نوشت: «وداع با لیزا لورینگ، شخصی که ونزدی آدامز را در زمانی تعریف کرد که او فقط یک نقاشی اخمو در روزنامه بود.»

نقش آفرینی های لیزا لورینگ

لورینگ پس از بازیگری در سریال کمدی «خانواده آدامز» در سال 1964، طرح اولیه ونزدی ‌ای رنگ ‌پریده و دم خوک ‌پوش بود. او در شش سالگی این نقش را بر عهده گرفت و به مدت دو تا سال پایان نمایش، این نقش را ایفا کرد و سپس نقش شخصیتی که عاشق مرگ بود را بازی کرد.

در سال 1977، او در نقش ونزدی پدر در فیلم تلویزیونی “هالووین با خانواده جدید آدامز” ظاهر شد.

تحویل مرده لورینگ به این شخصیت، بر اساس کارتون های نیویورکر توسط چارلز آدامز، راه را برای بازیگران زن دیگر، از جمله کریستینا ریچی، که در نقش ونزدی در فیلم موفق «خانواده آدامز» در سال 1991 و دنباله آن، «ارزش های خانوادگی آدامز» بازی کرد، هموار کرد.

جنا اورتگا گفت که نسخه او از نماد فرهنگ پاپ نیز از لورینگ، پس از اولین نمایش کمدی “ونزدی”، الهام گرفته شده است، این نمایش به کارگردانی تیم برتون در نتفلیکس، پخش شد.

اورتگا در جریان حضور در برنامه “The Tonight Show Starring Jimmy Fallon” در ماه دسامبر گفت: «من به لیزا لورینگ، ونزدی آدامز، ادای احترام کردم.»

به گزارش هالیوود ریپورتر، لورینگ در جزایر مارشال به نام لیزا آن دی سینسس به دنیا آمد و زمانی که مدلینگ را در سن 3 سالگی شروع کرد، نام هنری خود را به او دادند.

لورینگ پس از حضور در نقش ونزدی در «خانواده آدامز» به کمدی فیلیس دیلر «The Pruitts of Southampton» پیوست. او بعداً در نقش کریکت مونتگومری در «همانطور که دنیا می‌چرخد» نقشی تکراری دریافت کرد.

از آثار بازیگری او نیز می توان به نمایش های «دختری از U.N.C.L.E.»، «جزیره فانتزی» و «بارنابی جونز» اشاره کرد.

سریال ونزدی

تنها سه هفته پس از انتشار، سریال محبوب در میان جوانان میلیاردها ساعت بازدید داشته است، و از معیار نتفلیکس که Squid Game و Stranger Things 4 است، پیشی گرفته است.

در نتیجه، فیدهای رسانه های اجتماعی نیز توسط طرفداران (از جمله لیدی گاگا) در بهترین بازی ونزدی آدامز مسدود شده است. بچه‌های TikTok با پشتکار مشغول بازآفرینی Siouxsie و اجرای الهام‌گرفته از Banshees بوده‌اند، که در آن رقص ستاره‌دار جنا اورتگا تا جلد 1981 کرامپ از Goo Goo Muck ممکن است به تنهایی خرده فرهنگ گوتیک را برای Gen Z (سریال) احیا کرده باشد.

مدیران سرگرمی در همه جا از خود می پرسند: فرمول جادویی که چنین محبوبیت شدیدی را افزایش می دهد چیست؟ پس از سال غم انگیز نتفلیکس با کاهش شدید ارزش سهام و از دست دادن مشترکین، ونزدی به عنوان مجموعه ای از داستان های مطمئن با یک چیز کوچک برای همه فرا می رسد. این یک کمدی ماوراء الطبیعه، بالغ، رازآلود و درمورد قتل برای بزرگسالان است، که در آن اورتگا، نقش دختر یک خانواده آشنا و محبوب را بازی می کند. ونزدی هم بدترین و هم جذاب ترین دختر مدرسه است.

5 / 5. 11

✍️ دیدگاه کاربران در رابطه با این مطلب

😍 شاید علاقه مند باشید...