‎شرایط سفر به قطر برای مسابقات جام جهانی

📅 ارسال شده در ۵ مهر ۱۴۰۱ - 💬 0 دیدگاه

با بازگشت USMNT به جام جهانی، طرفداران این سوال را خواهند داشت که چگونه برای جام جهانی 2022 به قطر سفر کنند.

به دلیل تعدادی درگیری در منطقه، هواداران آمریکایی ممکن است امنیت سفر به قطر را زیر سوال ببرند. داده های منتشر شده توسط مجله گلوبال فایننس، قطر را به عنوان سومین کشور امن در جهان معرفی کرده است. ایسلند و امارات متحده عربی کشورهای اول و دوم این فهرست بودند.

محدودیت سفر به قطر

هنگامی که با پاسپورت توریستی ایالات متحده سفر می کنید، دولت قطر به ترتیبات قبلی ویزا نیاز ندارد. ممکن است در بدو ورود، معافیت ویزا رایگان دریافت کنید. برای دریافت معافیت ویزا رایگان، باید موارد زیر را داشته باشید:

گذرنامه معتبر با حداقل اعتبار 6 ماه و بلیط برگشت یا برگشت تایید شده.

این آزادسازی به مدت سی روز از تاریخ صدور معتبر است و به دارنده این حق اجازه می دهد تا حداکثر سی روز را در قطر سپری کند.

اگر نیاز به آوردن داروی کنترل شده یا نسخه ای به قطر دارید، دارو باید در بسته بندی اصلی خود باشد و نسخه اصلی خود را همراه داشته باشید.

الزامات مربوط به COVID-19 برای سفر به قطر

 همه باید اپلیکیشن احتراز را در گوشی خود دانلود کنند. با استفاده از این برنامه، مسافران باید تمام اطلاعات مربوط به اقامت و وضعیت واکسیناسیون خود را آپلود کنند. در جام جهانی 2022 قطر فقط هواداران واکسینه شده مجاز به ورود هستند. استفاده از ماسک در تمامی اماکن عمومی اجباری است.

مسافرانی که به قطر سفر می‌کنند باید برای اطلاع از آخرین الزامات یا به‌روزرسانی‌های کووید-19 قطر ایرویز، به وب‌سایت سیاست سفر و بازگشت به قطر مراجعه کنند.

بسته های سفر جام جهانی 2022 فیفا

قطر ایرویز، ایرلاین رسمی این کشور، مجموعه ای از بسته ها را ارائه می دهد که شامل پرواز، اقامت و بلیط مسابقه می شود.

بسته های سفر برای جام جهانی از هفته اول مسابقات تا فینال متغیر است.

فیفا همچنین چندین بسته برای این مسابقات ارائه می دهد. با این حال، پروازها، اقامتگاه‌ها و بلیت‌ها باید به طور جداگانه برای مسابقات نهایی در قطر خریداری شوند.

پرواز خود را پیدا کنید

قطر ایرویز بیش از 160 مقصد در سراسر جهان را به دوحه (پایتخت قطر) متصل می کند.

وضعیت پرواز قطر ایرویز به طور کلی فرودگاه بین المللی حمد را به عنوان نقطه ورود ذکر می کند که درست در شرق دوحه و هم مرز با خلیج فارس است.

نحوه سفر به قطر برای جام جهانی 2022: اطلاعات بیشتر درباره قطر

زبان رسمی قطر عربی است. با این حال، انگلیسی نیز به طور گسترده در سراسر این کشور کوچک صحبت می شود. به علاوه، انگلیسی در سراسر مسابقات فیفا رایج است.

واحد پول قطر، ریال قطر است. از می 2022، 1 دلار آمریکا معادل 3.64 ریال قطر است.

پنج “مکان” میزبان بازی های جام جهانی وجود دارد؛ الوکره، الخور، الریان، لوسیل و دوحه. البته همه اینها در مجاورت یکدیگر قرار دارند.

الوکره در جنوب دوحه دارای ورزشگاه الجنوب است که تنها 51 دقیقه با ماشین از استادیوم البیت در الخور فاصله دارد.

دوحه بندر اصلی برای هواداران فوتبال خواهد بود که به این مسابقات می روند.

فرهنگ و لباس

قطر برای فیلمبرداری و عکس گرفتن محدودیت هایی دارد، بنابراین مطمئن شوید که اجازه آن را دارید.

نه بومیان و نه بازدیدکنندگان نمی‌توانند در مکان‌های عمومی اظهارات، حرکات مبتذل از خود نشان دهند یا از زبان نامناسب استفاده کنند.

نمایش عمومی محبت یا صمیمیت بین هر زوجی می تواند منجر به دستگیری شود.

مذهب موضوعی حساس در قطر است. با هرگونه بحث در مورد دین با احتیاط و دقت رفتار کنید.

نوشیدن مشروبات الکلی یا مست بودن در ملاء عام در قطر خلاف قانون است. در طول جام جهانی، الکل در مناطق تعیین‌شده مانند رستوران‌های هتل دارای مجوز و «مناطق ویژه هواداران» در دسترس خواهد بود. مهم است که به یاد داشته باشید که مستی در ملا عام می تواند مجازات زندان را به همراه داشته باشد.

به قوانین لباس محلی احترام بگذارید و شانه ها و زانوهای خود را بپوشانید. زنانی که برای جام جهانی به این کشور سفر می‌کنند باید دامن‌های بلند و لباس‌های ماکسی بپوشند و از تاپ‌های کوتاه خودداری کنند.  مردان نیز باید شلوارک های بلند بپوشند که درست زیر زانو باشد (یا شلوار سبک).

5 / 5. 1

✍️ دیدگاه کاربران در رابطه با این مطلب

😍 شاید علاقه مند باشید...